Patatas Bravas

De geuren die uit een Oil&Vinegar-winkel komen, lokken mij daar geregeld eens naar binnen. Deze week kon ik de Patatas Bravas dip niet weerstaan.

Tegen een aperitief zeg ik eigenlijk nooit nee. En aardappelen hebt ge toch bijna altijd in huis he?

Nodig:

  • Vastkokende aardappelen
  • Patatas Bravas dip
  • Mayonaise

De aardappelen snij ik in blokjes, met de schil er nog aan. Omdat dat extra lekker is, niet omdat ik lui ben. Ahum.
Voor de volgende stap hebt ge een waaier aan opties. Voorkoken of niet? In de oven of in het frituurvet? Ik weet het ook niet. Wikipedia to the rescue: “The potatoes are boiled in salted water for several minutes to tenderize them. They are then rubbed dry and deep fried.” Voila. Frituurvet it is vandaag.
De blokjes 4 minuten koken, dan direct afkoelen met koud water. Laten drogen op wat keukenpapier, en dan frituren. Een paar minuten, op 190°C, tot ze mooi goudbruin zijn.
De dip laat ik eerst wellen in lauwwarm water (ja, ik volg zowaar voor een keer braaf de bereidingsinstructies), en meng er dan wat mayonaise onder.
Geweldig simpel, en geweldig lekker.

2 gedachten over “Patatas Bravas

Plaats een reactie